DA LI JE PREDSEDNIK PROMOVISAO STIROPOR ILI JE…? drugi deo

Zašto sam siguran da je predsednik o stiroporu znao više od činjenice da je stiropor dobar termoizolator?

Najkraći i najsigurniji, ali tehnički nedovoljno utemeljen odgovor bio bi: pa svi naši predsednici, od bravara pa nadalje, znali su sve. Da nisu, ne bi bili predsednici. Dakle, radi se o multidisciplinarnim stručnjacima, kraće rečeno – multipraktik. E, sad smo se udaljili od stiropora, a meni je on važan. Istina, i predsednik je važan. Ma sve je važno…

Ipak, pored saznanja da se na stiroporu može udobno sedeti i kada je hladno i kada je vruće jer slabo provodi toplotu, predsednik je nesumnjivo imao u vidu i druge osobine stiropora. Na primer da za razliku od nekih drugih termoizolacionih materijala ne upija vodu. Zamislite, primera radi, masu demonstranata koja sedi na nekom protestu na termoizolacionom materijalu. Padne kiša, sve mokro, pa i navedeni termoizolator, koji u tom slučaju izgubi to svoje svojstvo! Ovako, tablu stiropora stavi iznad glave i – milina.

Druga važna stvar: sigurno je predsednik računao i s tim da je stiropor lagan, što omogućava svakome da ga nosi, a istovremeno ne preti opasnost da se njime neko povredi. Dalje, može da posluži i kao zaštita u slučaju da neko pokuša da vas disciplinuje pendrekom ili nekim sličnim vaspitnim učilom. Ne treba zaboraviti da se ovaj materijal koristi za zaštitu raznovrsnih proizvoda kao transportna ili komercijalna ambalaža.

Vodilo se računa i da ljudi koji ga koriste ne dobiju neku alergiju jer kod stiropora, za razliku od nekih drugih termoizolatora, nikada nisu zabeležene alergije disajnih puteva niti kožne.

Postojalo je saznanje o još jednoj važnoj, da ne kažemo najvažnijoj osobini, a to je da je stiropor svima dostupan jer je, reći ćemo, “relativno jeftin” (nama baš ništa nije sasvim jeftino).

I još nešto malo poznato, a mnogo važno: stiropor je zaštićeni komercijalni naziv za materijal koji se stručno zove “ekspandirani polistiren”. Tehnologija za dobijanje ekspandiranog od ekspandirajućeg polistirena zove se “ekspanzija” (širenje). Po mom skromnom mišljenju to je vrlo važna osobina za koju su svi zainteresovani. Zapitaćete se zašto. Pa recimo ekspanzija na tržištu, u ekonomiji, teritorijalna ekspanzija, ekspanzija političkog uticaja, popularnosti i… Da ne nabrajam. Ko shvati suštinu kako se to ostvaruje – pobednik je.

Kada smo problem sagledali s jedne, red je da isto učinimo i s druge strane. Nije retka pojava da javne, poznate ličnosti (što predsednik svakako jeste) promovišu ili reklamiraju određene proizvode ili načine ponašanja. Razlozi za to mogu biti da to neko plati zbog sopstvenih interesa, ili to neko radi u opštem interesu (kao što je predsednik nedavno promovisao vezivanje sigurnosnih pojaseva u automobilu). Ne znam, i ne verujem, da je predsednik plaćen za promociju stiropora, a ostaje sumnja da je to radio u opštem interesu.

Pre nego što donesemo konačan zaključak, moramo konstatovati i da se mnogi političari u raznim situacijama, koje su plaćene narodnim parama (od poreza), slikaju pored ili ispred raznih objekata kao da su ih oni lično podigli svojim rukama i novcem od prodate tatine stare pšenice. U takvim slučajevima spomenici, objekti, situacije, služe da promovišu političare.

Kada se sve sabere i oduzme, mogli bismo da zaključimo: promocija je bila uzajamna. Međutim, ako utvrdimo ko je imao više koristi od ove promocije, dileme nema: predsednički kandidat je postao predsednik, a prodaja stiropora opala je za više od 30%.

Ovaj zaključak nas uvodi u sledeću temu: zašto se predsednik ne oduži stiroporu?

 

 

 

Sledeće nedelje čitajte:

ZAŠTO SE PREDSEDNIK NE ODUŽI STIROPORU?

Ne znamo pouzdano odgovore na ovo pitanje, možemo da slutimo da to nije u nadležnosti predsednika, da neko drugi vrši opstrukciju, da živimo u neznanju i ponašamo se neracionalno štedeći na nečemu čega trošimo mnogo manje od svetskog proseka, a rasipajući se skupom energijom koje trošimo mnogo više od normalnog sveta.

 

Da li smo toliko bogati da vozimo auto koji troši 4-5 puta više goriva nego evropski automobili?