DA LI JE PREDSEDNIK PROMOVISAO STIROPOR ILI JE…? prvi deo

Nije prošlo mnogo vremena otkako je na salonu automobila u Ženevi, radi promocije, premijerno izložen automobil “Fiat 500L” (naša uzdanica?), a pored tog automobila slikao se ne sadašnji nego tadašnji predsednik, poznat po tome što na njega liči neki filmski glunac Kluni. Kažu da je tom prilikom bilo slikanja i poziranja toliko da se običan svet našao u dilemi: da li je Fiat izložio automobil ili našeg predsednika, odnosno ko ili šta se promoviše, ili ko koga, ili…?

Kada se u to vreme pojavio predsednički kandidat, sada Predsednik, s tablom stiropora u ruci, imajući u vidu gore opisanu situaciju, bio sam zbunjen. Situacija mi je bila potpuno nejasna. Prvo pitanje koje mi se javilo bilo je: Što baš stiropor? Naravno da bih ja kao proizvođač pomenutog materijala naveo more podataka o dobrim osobinama istog, ali predsednički kandidat?! Bacio sam se u razmišljanje prvenstveno se pitajući kako i zašto, a onda kako će to uticati na moju delatnost i egzistenciju. Setio sam se da je predsednik čovek građevinski tehničar, i to iz perioda kada je ta škola bila škola, a diplomci te škole stručnjaci u datoj oblasti.

Tadašnji građevinski tehničar je u školi naučio da je stiropor dobar termoizolator (slabo provodi toplotu, naravno, i hladnoću) i da se kao takav može koristiti kao zaštita od hladnoće prilikom sedenja na betonu. Možda postoje i emotivni razlozi, ne bih ni tu mogućnost isključio, jer su stiropor i predsednik otprilike vršnjaci. Možda se kandidat za predsednika setio jednog našeg mnogo poznatijeg predsednika, onog što je izolaciju zemlje od strane celog sveta doživljavao kao dobru stvar koja nam pruža veće razvojne šanse.

U svakom slučaju biće da je predsednik bio mnogo bolje obavešten o dobrim osobinama stiropora nego što je u to vreme bila obaveštena većina građana. Za ogromnu većinu taj materijal je bio “morska pena”, znali su da njim može nervirajuće da se škripi po staklu, a bilo je i onih koji su čuli da je “stiropol” “pametan materijal”, povezujući to sa činjenicom da kao obloga za termos zna kada je u termosu limunada – da je hladi, a kada je unutra čaj – da ga greje. Veći “znalci” su se zabrinuli da je ekološki problematičan, jer ako ga progutaju morske kornjače, onda ne mogu da zarone. Drugi su opet predlagali da ga treba dodavati u hranu nekim pticama jer to povećava njihove letačke sposobnosti.

Predsednik je sigurno znao više…

 

 

Sledeće nedelje čitajte:

DA LI JE PREDSEDNIK PROMOVISAO STIROPOR ILI JE…?

-drugi deo-

 

Izgleda da je predsednik znao više i računao sa mnogim dobrim osobinama stiropora. Pored toga što je dobar termoizolator, stiropor skoro da ne upija vodu, lagan je za nošenje i rukovanje, može da se koristi kao zaštita ili ambalaža, ekološki je čist i zdrav jer ne izaziva alergije, dostupan je svima jer je jeftin i dobija se postupkom ekspanzije, a opšte je poznato da svi žele da ovladaju upravo tim postupkom.

 

Iako je promocija uzajamna, efekti su različiti. Dobitnik je predsednik, a stiropor u ovom trenutku gubitnik.