ČIJI JE PREDSEDNIČKI STIROPOR?

Znam da će mnoge ovo pitanje asocirati na uvaženog gospodina Nenada Čanka i njegovo čuveno pitanje: “Čije su naše pare?”. Želim odmah da razjasnim da između ova dva pitanja ne postoji nikakva veza i da je poenta na drugoj strani.

Da ne bude zabune, kada se predstavim, mnoge će stvari biti jasnije, a i lakše objašnjive. Dakle, ja sam Milomir Filipović, preduzetnik, vlasnik radnje-fabrike za proizvodnju stiropora “Styrocoop” iz okoline Valjeva. Pre otprilike 150 godina moj mnogo čuveniji zemljak Čika Ljuba Nenadović u svojim pismima i putopisima, opisujući zemlje, nacije, njihove navike, ponašanja i mentalitete, objašnjavao je zašto su Nemci, svako u svojoj oblasti, najbolji na svetu. Zato što su zadovoljni izborom svog zanimanja i što žele maksimalno da se usavrše u tome što rade, tako da npr. svaki grnčar sanja da postane “kraljevski grnčar”, odnosno da može da kaže da je od njega nešto kupila kraljevska porodica.

Pošto ja mislim da je takav stav dobar i za ekonomiju i za mentalno stanje nacije, a kod nas umesto kralja imamo predsednika, mene muči pitanje: Da li sam ja predsednički stiroporaš, a ako nisam, ima li šanse da to postanem?

Opšte je poznato da je aktuelni predsednik svoju kampanju započeo sedeći na stiroporu ili, kako zlobnici kažu, “stiropor revolucijom”. Siguran sam da je predsednik pomenuti stiropor kupio, jer da ga je od nekog dobio na poklon, to bi bila korupcija, a da ga je sam negde uzeo bez plaćanja, to bi bilo još gore. Dakle, stiropor je kupljen, a onda dolazimo do pitanja iz naslova: Čiji je predsednički stiropor, odnosno ko je proizvođač istog? Ja se nadam da je predsednik umeo da izabere i da je stiropor proizveden u mojoj firmi. Ako bi još bio ljubazan da to potvrdi, onda bih ja s velikim zadovoljstvom na svojim proizvodima štampao “predsednički proizvođač”.

E sad kad smo bar to razjasnili, ne znam zašto, ali čini mi se da postoje razlozi da vam ukažem na još neke činjenice koje nisu, a možda i jesu, u vezi sa stiroporom: ono što je Čika Ljuba registrovao pre 150 godina, nama je problem da uočimo sada! Šta mislite: da li su u nekoj vezi naša opšta uspešnost i činjenica da kod nas svi žele da se bave ne svojim, nego nekim drugim zanimanjem?

Dosta toga o stiroporu i još ponešto o još ponečem saznajte u sledećim nastavcima.

 

 

Sledeće nedelje čitajte:

DA LI JE PREDSEDNIK PROMOVISAO STIROPOR ILI JE…?

Zašto se predsednički kandidat opredelio za promociju baš sa stiroporom? Da li je ta odluka doneta na osnovu znanja stečenih u školi da je stiropor dobar termoizolator ili je u pitanju iskustvena metoda? Možda su u pitanju emotivni razlozi jer su stiropor i predsednik približno vršnjaci, a možda je predsednik znao više…